fredag 1 oktober 2010

Ful tant?

Vi kom för en stund sen till mommo och F's. Det visade sig att mommo hade ledigt idag så vi for hit då.
Kanske kommer Caspers kusin M hit snart också.

Ikväll kommer vi antagligen ta det väldigt lugnt och fara och sova tidigt. Jag ska upp 5 imorgon morn. Phuu.
Nog för att vi alltid tar det lugnt på fredagar, men vi far inte alltid och sova tidigt.
Kanske vi far via makuuni och har lite fredagsmyyys med varsin godispåse :)

Då vi gick hit kom en tant emot oss med bil, Casper vifta nånting med handen mot henne så det såg ut som han visade tummen, så hon visade glatt tummen tillbaka.
Efter en stund sa Casper surt "Ja e arg!"
Jag frågade då va han är arg på. "På tanten som kom me bilen" "Fulan tant"
FULAN TANT. Jag sa då snabbt att man inte får säga att tanten är ful. "jooo, fulan tant"
Vad lär man sina barn, för han har antagligen fått detta ur Mumin boken "Hur gick det sen?" där det finns en jätte hemsk tant me i.
Casper brukar alltid säga att tanten i boken är "fulan tant", men inte brukar han säga att någon annan tant är ful!
Nåja, värre kan ju ske, som när jag var liten och GICK FRAM till en stoor tant och SA "Hödo vejt du va, du e fejt!"
Min mor ville sjunka ner i jorden..Konstigt nog ;)

Casper har väldigt bra fantasi. Han leker en massa olika som han hittar på själv när vi är hemma.
Och babblar om en hel massa hela tiden.

Nåja, nu ska jag sluta skriva för denna gång.
Ha en trevlig helg allihopa!

Inga kommentarer: