söndag 3 oktober 2010

Ikea.

Igår var jag som sagt till Ikea.
Kom hem strax under 100 € fattigare. Så det blev ingen dyr resa för mig!
Jag besökte ju inte bara ikea, var till Rusta och På Gränsen - köpcentrum.
Och förstås de butiker som fanns i samma byggnad som ikea.
Resan var riktigt trevlig.
Shit vad det var dyrt vid Barnens Hus! Jag kollade på ett par Didrikson handskar - 198 kronor!
Vid halppis koster de 11.90 €...

Men iaf. Jag köpte påslakan åt oss alla tre, ett nytt lite större täcke åt Casper, 10 skålar, 5 gardinstänger och kläder åt Casper. Jättesnygga kläder åt Casper!! Ska försöka lägga in en bild.

Idag har jag och Casper varit på Barnloppis vid jugend- kom tomhänta därifrån, fanns inget vi behövde.
Vi var ett  varv till loppis också, även därifrån kom vi tomhänta.
Sen for vi till Citymarket och därifrån kom vi med en lite leksaksmopo åt Casper och klädhängare.

Nu är jag och Casper och hälsar på hos mommo och F. K fick lämna hemma eftersom han är lite sjuk.

Har faktiskt inte så mycket att skriva idag.

PS. Jag vill till Kokkola och till Polarn och Pyret för att köpa en vintermössa åt Casper.
OCH äta vid Rax!!!! Mums.
Nu blev jag hungrig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi var också till barnloppiset och vi hittade heller ingenting där. Men å andra sidan så nöts kläderna i stl. 110(116) så mycket och det är just de kläderna i den strl. dottern ska ha (har förstått att Casper har samma strl.), så det är YTTERST sällan man hittar nå´t. (eller som jag hittar nå´t på loppis...)
Och att komma hem från IKEA och bara ha gjort av med knappa 100€ var inte illa! ;) Oftast så brukar man nog "slösa" mer än så, ifall man åker på en IKEA-resa... :)

Johanna sa...

Precis, när man ser kläder i Caspers storlek vid loppisar är alla i dåligt skick, tror inte jag har köpt kläder från loppis sen han hade storlekarna 62,68.. Vid barnloppiset tyckte jag också att kläderna i storlek 110 (som jag tittade på) var väldigt gamla, jag är tyvärr lite kräsen :P
Jag var faktiskt lite nöjd över mig själv med att spendera så lite pengar, men har man lite pengar kan man ju inte göra av med så mycket heller ;)