måndag 18 oktober 2010

körv

Godmorgon!
Vi vaknade just efter en lite kortare natt.
Casper var lite jobbig igårkväll, eller nästan mot natten kan man ju säga. Han var säkert övertrött.
Klockan började bli över 23 och närmare 24 när han låg på golvet och ropade i högan sky. Han sku sova på golvet. Där låg han med täcket, kudden och trasan, men var endå inte nöjd. Allt var fel hela tiden.
Han sku dricka flera gånger, han sku på wc, han sku leka, han sku kasta leksaker i vår säng, lampan sku vara på osv.
Till slut fick jag honom att somna efter att ha läst ytterligare en bok och sjungit lite.
Mig gjorde det inte så mycket men K sku upp till jobbet idag så han blev lite stressad. :P

Igår var vi till villan och grilla korv. :)
Idag vet jag inte vad vi ska hitta på. Får se om jag får iväg Casper heller eller om han har tusen saker att göra :)

Det märks att Casper är lite trött imorn, han ligger i sängen och halvsover mellan varven, men det får han nog göra en stund.

Annars så undrar jag när nya hjulet till kärran ska komma?!

Igårkväll då Casper promt sku leka mitt i natten nästan, lekte han med sin lite större Chevrolet bil.
Det var mommo som körde, och höllsta int på vägen sa han, och Ninnas leksaker va i bakluckan så Pej fick int sitta där.
Alltså vad är det riktigt med pojkar och bilar?! K älskar bilar, Casper älskar bilar. 9/10 gånger Casper leker är det med bilar. Alltid då han vill ha nån ny leksak är det en bil. Han är ju helt frälst.

Casper har också fått en ny favvofilm, Dennis, alltså Ville Vallaton. Han vill se på den hela tiden. Fast det är de två samma avsnitten bara. Brum gäller inte mera, och har inte gjort det heller de senaste månaderna, vilket är tur. Mamma började bli lite trött på Brum, och snart blir jag högst antagligen trött på Dennis. :)

Inga kommentarer: