tisdag 19 oktober 2010

cheebab

I kväll har vi ätit kebab med ris. Icke från korv görans, från prismas frysdisk. Det var ju inte alls lika gott som kg men det gick.
Casper åt bara riset, kebaben var faktiskt ganska stark. Nog för att jag tycker att allt är starkt.
En gång på ett kalas eller vad det var så åt jag smörgåstårta och höll på att stärka mig när det var så himla starkt!
Alla andra åt som om ingenting och undrade hur jag kunde tycka att det var så starkt. :P

Annars så behövde vi inte gå till stan i regnet idag! Mittialt då jag kollade ut genom fönstret kom F hit, han sku kasta nå trä i containern, så vi satt på med honom till stan. Det var så mycket folk vid kela så jag lämnade bara brevet i lådan där.
Sen hoppade vi av vid mommo och F's och K kom och hämtade oss då han slutade.

Nu har vi skickat iväg K till loppis för att ordna upp och eventuellt säga att vi slutar på torsdag, beroende på hur mycket det är sålt för.
Jag sa att han sku fara och köpa vindruvor, russin och nötter också, varpå han svarade "vafö sku ja fa å köp he så ja får na fejl inatt??" Han menade förstås mina gaser. Men det är ju så gott.. Ibland är det värre gaser och ibland lite mildare... :D
Men hoppas han är snäll och far och köper iallafall.

K ringde just och berättade vad vi sålt för så vi kommer att ha ytterligare en vecka för vi hade sålt för så pass mycket!
Bra, för vi har nog lite saker att föra dit ännu..

Casper är trött ikväll, han höll på att somna vid mommo och F's då han satt i soffan i lekrummet.
Han ville inte heller till loppis för han var så trött sa han, därför fick ju då som sagt pappa fara ensam.

Majahome
Här ska jag kolla lite nu --> www.majahome.fi
Där finns barnkläder, mössor, dreglisar, smycken osv.
Såg dem på nån marknad i Bennäs en gång, hade tänkt köpa byxor åt Casper men de hade inte rätt storlek.
Tänkte sedan beställa men det blev bara inte av, så nu ska jag kolla igen!
Casper hittade nämligen lappen med hemsidan på i min gamla börs idag :)

Inga kommentarer: