lördag 16 oktober 2010

En ny kamera!

I år kommer vi att vara lite ego och inte köpa några julklappar åt någon annan än Casper.
Vi ska nämligen köpa en ny kompaktkamera åt oss själva som kostar 300 €.
Hoppeligen har vi råd med den i början av december, ska också försöka spara lite pengar före.
Vi har så mycket utgifter just nu med taket som ska lagas och sånt.

Efter många om och men har vi (jag, K får bara hålla med) bestämt oss för en Panasonic Lumix dmc-fz38
Jag tror att vi kommer att vara supernöjda med den.


Jag har dreglat en bra tid redan efter denna, men snaaaart..

Nåmen vår dag då.

På förmiddagen var vi ett varv via loppis och ordnade upp och förde dit några saker till.
Sen for vi hem för att räfsa. Ja, jag räfsade faktiskt.
Sen kollade jag och Casper på Dennis, alltså Ville Vallaton.
Casper var riktigt förbannad och grät och ropade och ville ut, men K höll på med taket så det dammade bara gifter ute..
Det gick om då jag tog fram vindruvor, russin och nötter.

Klockan 17 for jag och Casper och träffa J till Fredrika. När klockan var 18:20 kollade J bara sådär annars på dörren och såg att de hade stängt för 20 minuter sen :)
Då åkte jag och Casper och hämta pappa för att sen fara till mommo och F's.

Casper är fortfarande vaken, K har haft en kompis här en stund, men nu ska vi ställa oss till sängs, Casper alltså, jag och K ska se på tv en stund om jag inte somnar.

Godnatt!

PS. Det är SÅÅÅ skönt att inte behöva vara ut på krogen eller dylikt på helgarna! Sådär annars bara.. :P
Mycket skönare att sitta hemma med mjukisbyxor och älsklingarna.

Inga kommentarer: