tisdag 12 oktober 2010

makupelli.

Om detta blåsväder skulle vara slut snart?
Jag har vaknat flera gånger inatt av blåsten. Eftersom K håller på att riva taket (nästan allt rivet nu) så har vi en presenning på taket i hallen, och det lät ju väldigt trevligt inatt när det blåste...

Och vi skaa våga oss ut fast det blåser så himla mycket. Kanske fara till stan. Eller något liknande.

Igår på kvällen for jag och Casper till V:by dagis för att leka en stund, klockan var säkert närmare 21.
Men det blev inte så långvarigt, Casper föll av en såndär hästgunga då han sku byta plats och slog i rumpan och ryggen i marken så han ville hem.
Inte mig emot, för det var faktiskt lite kusligt där i mörkret, ja, pinsamt nog är jag lite rädd för mörker :P
Sen var vi upp till 23:30.. Far i huset sov då redan. Vi såg på tv, på Lucky Luke, sen läste vi böcker.

Det är verkligen skönt att ha bara 22 grader här inne nu, de första dagarna då vi lag på oljepannan hade vi 25-26 grader, golvet var jättevarmt (vi har golvvärme). Det gick nästan inte att sova heller. Usch.

Nu vaknar Casper och vill i sammi miin. Han e makupelli, ja, med M, för han vägra ti lägg på sig nå kläder igår då han sku börja sova, så jag har ju vaknat säkert 10 gånger inatt för att lägga på honom täcket.

Inga kommentarer: