måndag 18 oktober 2010

Snark

Casper sover, jag hade en liten tanke ett tag att jag också skulle ha sovit en stund, men började läsa en blogg och nu börjar det bli lite sent.. :)
Får nog ta och väcka honom snart.

Det blååååser där ute, usch. Jag tycker inte alls om när det blåser. Speciellt förr när man var så ung så man cycklade till tex. skolan var det så ÄCKLIGT att cyckla i motvind! FY.

Då K slutar ska jag sticka iväg och köpa tvättmedel, både mörka och ljusa sidan på tvättkorgen är fullproppad.
Mat sku vi behöva ha också, igen! Tyckte jag just var och handlade för hur mycket som helst och nu är kylskåpet tomt, igen! Varför ska mat vara så dyrt? :P Tydligen får man ju ingenting för 50/60 €..

Ett varv till loppis och ordna upp ska jag hinna med också, det är så råddigt på vårt bord varje gång jag far dit, fullt med kläder som hör till bordet bredvid ligger över allt annat.. Kan inte folk lägga tillbaks saker till rätt bord? Det kan ju inte vara så svårt.. Före vi slutar får vi nog gå ett varv och se om nå grejor är flyttade.

Oj, nu ser jag att tallrikarna från lunchen fortfarande står på vardagsrumsbordet. Ja, vi äter faktiskt där ibland, som idag då vi åt varsin pizzabit framför (såklart) Dennis!
Vårt kök är inte det trevligaste stället i huset just nu, tycker jag. Vi ska laga om det nångång, med nya och mer skåp, och köksbordet ska flyttas till rummet bredvid som ska bli matsal. Nåååångång..
Och det blir helt klart Ikea kök.
OCH, diskmaskinen står fortfarande där helt orörd och oanvänd.. Suck. Det suger att diska för hand.

Usch vad jag klagar idag. Nu ska jag sluta skriva.


Hur snygga är inte dessa skåpdörrar då? Från Ikea.

Inga kommentarer: