tisdag 26 oktober 2010

vårt kylskåp.

Steg upp redan 9 idag jag. Vaknade då K for till jobbet och kunde inte somna om.
Casper sover fortfarande men blir nog snart väckt!
Tror vi ska fara till stan idag til halppis på café, det lovade jag Casper igår så.
Några andra planer har vi ej.
Casper har smittat mig med sin hosta. Men det är ingen jobbig hosta som tur är.
Åtminstone Casper hostar bara några gånger per timme.

Annars är jag supernöjd med vår loppisförsäljning! På torsdag slutar vi så då kan jag ju eventuellt skriva vad vi sålt för ;)

Igår vid matbordet börja Casper mittiallt vifta med händerna som om han sku ha fått betalt, och försökte säga något med hela munnen full med mat.
Det han sen ville ha sagt var "hyyyy, vem ha fjärta? he luktar jär!" :D
Jag fråga "ede Casper som ha pruppa?" Varpå han svarar "nää he e Viivi"
Tror nog han hittade på, men int vet man ju om hunden låg under stolen och släppte sig :P

Mera annars så är vårt kylskåp TOMT! Okej, inte tomt, men det mesta är slut!
Det viktigaste: vi har ingen mjölk! Ingen gurka (måste till bröd). Vi har faktiskt nästan ingenting.
Vi måst fara och handla sen då K slutar. Men åtminstone har vi ju mat, alltså korv och potatis och sånt. Tur är väl det, annars hade vi fått gå hungriga.

Igår satt jag, igen, och dreglade över kameran som jag vill att ska flytta hit.
Men jag får glatt vänta till i i slutet av november eller början av december innan vi kan köpa.
Och jag hoppas att den finns kvar då! De säljer nämligen slut dem överallt till nedsatt pris.
Helst vill jag köpa från Anttila så jag får känna på den lite innan istället för att beställa.

Nu ska jag ta och väcka prinsen i huset så vi får mumsa morgonmål, om vi nu har något att äta då det inte finns mjölk. :D

Inga kommentarer: