fredag 15 oktober 2010

speciell gubbe

10 vaknade vi imorse och var utvilade.
Vi har ätit yoghurt och sett lite på tv. Snart ska vi fara ut och räfsa och sen in och äta lunch.
Sedan har vi planerat att fara skuttande och hälsa på mommo som sku vara ledig idag.
Kanske ett varv via stan före, sku måst köp nånting åt den nya lilla killen :)

Sen då pappsen slutar ska vi laga tortillas, MUMS! Och så måste vi till loppis med lite mera saker och ordna upp där.

För nån dag sen då jag, Casper och mommo var till loppis såg jag en lite speciell gubbe.
För det första var hela familjen smutsig och hade gamla äckliga skitiga kläder.
Men till gubben, bara för att två av barnen sprang runt lite där de tittade ropade han åt dem  "ÄLKÄÄ JUOSKO, PERKELE, MUUTEN OTAN TUKASTA KIINNI!" Han var riktigt sur och arg åt barnen hela tiden. Stackars barn.
Tilläggas kan, att de barn har ropade åt var ena kanske lika gammal som Casper, den andra något år äldre..

Casper sa förresten imorse att jag inte får fara ut och räfsa, det är bara han som får göra det, så nu ska jag skicka ut honom så får jag själv sitta i soffan och svälla. :D


Nänä, nu far vi ut.

Inga kommentarer: