fredag 19 november 2010

trots.

Igår var vi till öppna dagklubben, sen via mommo och F's för att äta lite och sen for vi till skolan.
Jag och min lärare kollade igenom nå papper på min personliga studieplan. Casper tyckte det var lite tråkigt så han somnade där han satt i stolen.
Idag har vi varit ett varv till skolan igen för att hämta nå papper som vi sedan förd till kela.
Efteråt for vi till halpa halli på café och blandade sen lite fredags-godis.
Nu är vi vid mommo och F's och väntar på att K ska hämta oss, husägarna är i Vasa.
K sku sluta redan 16 men har fortfarande inte hört något. Hm.
Ikväll ska jag och Casper vara ensamma, K ska till Purmo med nån bil, och det tar säkert flera timmar kan jag tänka mig.

Jag undrar också vem som har lärt min unge vad jag heter? Mittialt för kanske en månad sen då jag frågade vad mamma heter så sade han både för- och efternamnet.  Gullunge! Förnamnet visste han ju såklart från förr, men efternamnet har nog inte jag lärt honom.
Förr, en tid, några månader kanske så kallade ju Casper mig och K för våra namn istället för mamma och pappa. Vilket han som tur slutade med.


På tal om Casper så är han helt klart i trotsålder nu!!! Han gör inget annat än trotsar!
Tex. så varendaste gång man klär på honom får man bli stressad! Han ska göra en massa annat, han ska absolut inte ha något på sig, han springer iväg, slingrar sig osv.
Vid ÖD i torsdags då vi sku äta mellanmål sprang han iväg, han slingrade sig ur famnen, hade absolut inte tid att sitta snällt och äta utan sprang iväg och sku leka, efter att han fått gråta riktigt ordentligt satt han nån minut och åt, en liten tugga av smörgåsen.
Om man säger att han ska plocka upp efter sig eller plocka upp sina bilar kastar han omkring sig ännu mera. Han gör precis allt tvärtom. Han blir även arg om han inte får som han vill.
Och det är ju inte varje gång man orkar hålla sig lugn, tyvärr så höjs rösten ibland! :P
Listan skulle kunna bli lång, men ni förstår säkert! Åtminstone ni som har barn som haft trots! ;)
Men det går ju som tur är över!!! Och han är bäst ändå.
Vi älskar honom så otroligt mycket både jag och K!! Och det får han höra flera gånger varje dag!

Inga kommentarer: