tisdag 2 november 2010

församlingen.

Ikväll har vi haft besök av Caspers farbror K, ätit tacos och varit till loppis och halppis.
Träffade på en som också brukade vara till öppet dagis som tipsade mig om att församlingen har öppen dagklubb på tisdagar här riktigt nära oss!
Jag googlade och hittade lite information men tänkte iaf ringa åt hon som har hand om det imorgon.
Det stod iaf att det kostade 3 € per familj och man får mellanmål där. Leka och sjunga och höra på bibelberättelser, det sistnämnda är inte så intressant men det gör inget. :)
Så hoppeligen ska vi prova på det nästa vecka.

Det låter också ganska positivt om det här att öppet dagis ska börja på nytt efter julen.

Annars så såg jag en stor skylt på det där huset före loppis där det stod att det snart öppnas ett barnloppis där, och att bordshyran är 0 €. Men säkert tar de typ nån procent av försäljningen eller liknande.
Men trevligt med barnloppis ifall det nu funkar med två loppisar.

Casper uttryckte sig så gulligt vid halppis då jag sa att han sku komma "jaaa, ja kommer ja kommer!" :)

Nu ska jag sätta mig i soffan med mina darlings och läsa en skvallertidning, såg lite snabbt i den och hann se att det stog något om att John Travolta varit otrogen med 6 män, måste läsa ordentligt för att se vad det var riktigt.... :D

Köpte förresten en jättefin "huppari" i velour från loppis, den var dock storlek 116 så den kan inte användas ännu. Men det var iaf en orange fem myror tröja, ursprungligen från Lindex.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter kul med ett barnloppis :)) om det nu kommer att gå med 2 loppisar.
Vilket hus menar du före loppis, där Kangasmestarit var före ??

Johanna sa...

Just de huset jo. :)