söndag 28 november 2010

Dag 03 - Mina föräldrar.

Jag tänker börja med min kära mamma.
När jag var några månader gammal skiljde sig mina föräldrar.
Min äldsta bror bodde en tid hos vår pappa, men annars har vi bott med vår mamma.
Hon tog hand om tre småbarn, ensam. Det har hon gjort bra, jag tycker vi haft en jättebra uppväxt.
Hon är en sån som hjälper till på alla vis. Smart är hon också! Alltid när jag funderar på något är det henne jag frågar.
Vi har bra kontakt jag och min mamma, vi hörs eller träffas nästan dagligen.
Hon jobbar som bokförare, och är några år under 50 ;) Hon är fortfarande snygg och fräsch.
Hon bryr sig om sitt utseende, har tiotals skor och väskor, hundratals klädplagg. Det är bra när man själv behöver låna ;)
Min mamma är en sån som man kan prata om det mesta med.
Vet inte vad jag mera ska skriva, hon är helt enkelt världens bästa mamma och jag hoppas jag är som henne då jag är strax under 50 ;)

Min pappa då. Han är en ganska lugn typ, tar alltid länge innan han svarar på något man frågar, han sitter väl och funderar på ett bra svar. ;)
Precis som mamma är han fortfarande snygg och fräsch trots att åldern närmar sig 50.
Han är snäll och tror inte han ofta blir riktigt förbannad.
När jag var liten tyckte jag mycket om pappa, trots att vi inte sågs hela tiden, han bodde flera år i Danmark, och jag var jätteglad då han kom hem och hälsade på oss.
En sak som jag och pappa alltid gjorde när jag var liten var att "näsas", gnuggade näsorna mot varandra :D
Idag har vi inte lika bra kontakt som jag har med mamma, men nån gång i månaden. Det tycker jag faktiskt han kunde ändra på.

Jag vill även lägga till Frej, trots att han inte är min förälder. Min mamma och Frej träffades när jag var 3 år, så han har ju funnits i mitt liv väldigt länge. Han har ju varit lite som en bonuspappa. Det är han som fått skjutsa mig allstans då ja var yngre, honom jag frågade pengar av (ifall jag inte frågade mamma), honom jag ropade och svärde åt då jag var runt 13 år och han som skämde ut mig inför mina vänner ;) Skriver inget mera, för det var ju föräldrarna det handlade om men några rader fick han :)

Inga kommentarer: