lördag 27 november 2010

En liten tomte...

Idag har jag spenderat flera timmar åt shoppning i Kokkola med min mor, hennes man F och bonus-syster M.
Jag hittade faktiskt en jacka åt mig!! Trodde aldrig jag skulle göra det. Jag och mammsen sprang igenom varje butik typ och sökte jacka, till slut hittade jag en vid Seppälä, tack mami. Den är röd och fin, och varm. Kostade  så mycket som 79,90 €.
Efter att vi hittat mig en jacka for vi och äta till Rax, efteråt gick jag i min ensamhet och köpte två jätte snygga tröjor åt Casper från KappAhl, och en åt A till födelsedagspresent. En julstjärna från Claes Ohlson, en gubb-skjorta från Gina Tricot och en leksak och choklad från Minimani.
Då jag var i omklädningsrummet och provade skjortan vid G T kom mittialt brandlarmet på, tror ni jag fick bråttom att byta om tillbaks? :D
Det var antagligen vid Rax något orsakat att brandalarmet gick. De lagade ut folk, men det var nog inget allvarligt, en brandbil kom och kolla läget, sen var allt som vanligt, tror jag åtminstone :P

När jag kom hem fick jag värsta chocken, det var såååå råddigt, fick börja städa direkt. Så går det när man lämnar gubbarna ensamma hemma.

Nu är vi hos mommo och F, har mumsat julstjärnor och druckit glögg.
Lillajultomten var på besök hit ganska just, men han hann smita ut innan Casper fick syn på honom, efter sig lämnade han en liten påse och en slant var åt Casper, M & A ;)
Samma lillajultomte var till oss också imorse, Casper fick en Hudson Hornet bil från "Bilar".

Caspers farmor hade varit in med en påse med ett leksaksflygplan och en massa godis idag också, hon hade varit på resa. Så med andra ord har det varit som på julafton för Casper idag :P

Men vet ni, det är ganska skönt att ha en varm jacka! Med den förra frös jag redan innan jag hunnit utanför dörren :P Nu frös jag inte alls då jag var ut med hunden!

Blev lite långt inlägg, sori. God lillajul!!

PS! Casper har mittialt lärt sig att rita en människa. Han ritade mig och K just, med två streck till ben och så en rund kropp :)

Inga kommentarer: