onsdag 1 december 2010

loppis

Jag har just betalat två räkningar, telefonräkning och Jnt- internet och tv-kanaler, och nu känner jag mig fattig! :P

Har ingen aning om vad vi ska hitta på idag, men det är ju lite varmare utomhus så kanske vi far skuttande till stan och far på café :) Och förstås tittar lite i butiker.. ;)
Men först ska det duschas och lagas lunch!

Vi sku måst börja ta foton på Casper till årets julkort! Det kommer absolut inte att vara lätt. Han är inte direkt lydig denna gosse just nu. Hoppas denna trots går om snart, han är som en helt annan kille.
Om han inte får som han vill så skriker han och ropar så tårarna bara sprutar. Kastar saker. Gör allt tvärtom. Osvosv.... Och han har en väääldigt stark egenvilja!
Men den mjuka Casper finns nog kvar någonstans där, ibland ;) Men det är icke roligt att fara ensam med honom nånstans just nu. Absolut inte. Jag sku int fara och handla ensam med honom.
Jaja.

Igår på kvällen förde jag Casper till mommo och F's en stund, själv for jag till loppis ett varv och sen via Halpa Halli efter nå smått.
Jag köpte faktiskt för 20 (!) € vid loppis! Det är väldigt sällan.
Köpte en Reima (vår/höst) jacka för 7,50 €. Den såg annars ut som ny, men hade fått målarfärg på sig. Men om inte annat så som extra-jacka.  (De hade först haft priset 20 €!!! på den, sen sänkt till 15, och nu var det 50%)
En Polarn o Pyret college-jacka i storlek 122/128 för 2 € som får ligga i skåpet och vänta, jättebra skick. Träklossar, två småpåsar för 2,5 € styck, en fick lämna vi mommo och F's.
Åså en liten trampa-traktor med släp för hela 6 €. Den körde han omkring med här inne hela kvällen igår.

Nu vill Casper att jag kommer och bygger ett torn med honom av klossarna, han skrattar så ljuvligt då de rasar ihop :)

Inga kommentarer: