söndag 12 december 2010

Dag 11 - Mina syskon

Blev på hugget att skriva detta nu, så här kommer kort om mina syskon.

Kim
Min yngre storebror som är född 1988.
Han är en snäll typ som har väldigt korta närver.
När vi var yngre satt han alltid och slog i datorn/tangentbordet eller själva databordet om datorn var lite för slö.
Eftersom det bara skiljer 1 år och 4 månader mellan oss har vi alltid haft mycket gemensamt.
Både som barn och i ungdomen. Och vi har fortfarande bra kontakt.
Han är en varannan-vecka singel pappa, och en väldigt duktig sådan till sin dotter Melinda som är 3 år.
Han har bra humor och intresserar sig i lite konstiga saker. Han är även den smartaste i syskonskaran.

Dan
Min äldre storebror som är född 1984.
När vi var yngre var Dan ganska elak mot mig, iallafall är det denna elakhet jag minns, säkert var han snäll med.:P Han gjorde saker som att knipa tag i ens näsa, alltså mellanväggen eller vad det heter och drog iväg en, sprang efter en med snorkråkor och  sånt. Jag minns inte exakt vad jag hade gjort men jag minns en gång då jag fick springa långt ut på vägen med Dan strax efter, och rädd var jag. :P
Han är ju flera år äldre än mig så vi har nog inte "lekt" som barn eller haft lika mycket gemensamt i ungdomen som jag och min andra bror, eller mina bröder haft, men idag har vi nog bra kontakt.
Han är lugn och snäll, och även han varannan-vecka pappa till sin dotter Alva som är 3 år.
Och i dagens läge är han snäll, inget näs-knip och sånt.

Mikaela
Är vår "styvsyster", vi har alltså varken gemensam mamma eller pappa, men vår mamma och hennes pappa har varit ett par sedan jag var 3 år, och gifta sen förra året.
Mikaela jobbar på dagis och är en trevlig kvinna född 1981.
Även hon kunde vara lite smått elak när vi var små, som nångång då mamma och F varit borta och hon såg efter mig en stund var hon knappast den snällaste "barnvakten" :)
Förr hade vi ju egentligen nästan inget gemensamt eftersom hon är ganska mycket äldre än mig, men idag känns hon som en bra vän.
Jag minns då hon just hade fått körkortet och jag var så supernöjd då vi for till stan på "gatorally" med världens fulaste Saab, förstår inte hur i hela världen hon ville ha med mig då men..



GÄSP. Gonatt.

Inga kommentarer: