fredag 31 december 2010

Dag 22 – Det här upprör mig

Hoppade över dag 21. Den här listan börjar bli lite tråkig..

Det finns massor som upprör mig!
Vet inte riktigt var jag ska börja.. Okej.

-Föräldrar som misshandlar sina barn, föräldrar som struntar i sina barn, föräldrar som hellre är ute och festar varje helg istället för att vara hemma med sina barn. Allt som föräldrar gör så att barnen mår dåligt.
-Människor som tror att de kan göra vad de vill, bära sig åt hur som helst.
-Människor i trafiken.
-Djurplågeri.
-Människor som gör andra illa på alla de vis.

Och så vidare... Listan skulle kunna bli lång men jag är allt för trött för att tänka. Godnatt!


PS. Hörde på nyheterna på typ Sveriges tv4 att barn som sitter framåtvända i bilbarnstolen löper FEM (5) gånger större risk att DÖ än de som sitter bakåtvända!! Jag behöver väl inte ens nämna att Casper sitter bakåtvänd?
Rekommendationen var väl att barn ska sitta bakåtvända tills 4-5 års åldern, eller så länge det är möjligt.

Inga kommentarer: