onsdag 23 mars 2011

Vår lilla sjukling

Idag har jag jobbat 9-17, skönt att börja lite senare, dock vaknade jag redan strax efter 7.
Alarmet på telefonen hade tydligen inte ringt imorse, måst se om det tills imorgon då jag börjar 8.
På fredag jobbar jag 7-13:15, lite lyxigt!
Casper och K har varit hemma idag och så även imorgon, Casper har åkt på en dunderförkylning och hans hosta låter hemsk. Som tur är har han ingen feber än iaf.
Får se sen hur det blir på fredag, om vi måste fixa sjukledigt ännu då.
Killarna har haft en riktig grabbsjukardag. Latat sig, råddat ner hela halva huset, ätit chips och kex med choklad på och sovit. :)
Jag orkade absolut inte städa undan alla leksaker då jag kom hem så det får de själva göra imorgon.

Casper blev besviken imorse då han inte fick fara till dagis, och vill absolut fara imorgon.
Det är skönt att han trivs! Vi kommer högst antagligen söka plats på samma ställe till hösten, fast vi från första början ville ha honom till V:by.
Men både jag och K är överens om att hans nuvarande dagis är super, och tantorna bidrar ju en stor del till det! Och det att han trivs bra avgör ju en hel del.

Och så till vädret! VARFÖR måste denna snö komma? Kan inte allt snö och slask försvinna i ett brak så det kan bli vår på riktigt! Helst sku de få vara 10 grader varmt och all snö borta.

2 kommentarer:

Ett minne sa...

Här har Alex också en förkylning och hemsk hosta! =/ Hoppas våra sjuklingar blir snabbt friska! :)

Johanna sa...

Nemen usch va tråkigt :( Ja, jag håller tummarna att di tillfrisknar snabbt! ;) Får si om vi har hejla sänje full me snoro imoro morn :D