onsdag 9 mars 2011

dagis dagis.

Casper sa hela morgonen att han inte ville till dagis, väl där gick det helt bra, inget gråt eller så.
Och jag möttes av en superglad kille då jag hämtade efter maten, och på "tantens" fråga om han kommer igen imorgon svarade han snabbt "ja!".
Jag själv var på trevligt ärende i stan. Var också en sväng och hälsade på min mor på jobbet, och sen till bibliotekets läsesal  med gamla gubbar. Han som satt i samma bord som mig STANK! Tror han är lite alkoholiserad.

Fick just ett samtal, så på fredag ska jag och jobba! På finska. Jag borde ju faktiskt kunna finska BRA, men eftersom jag typ aldrig pratar finska är jag inte så bra som jag borde vara. Men jag får ju öva på finskan lite grann nu. Tur att man inte behöver prata så invecklat med barn.
Jag sa ju självklart åt personen som ringde att jag inte är bäst på finska, men så jag klarar mig.

Det var nästan hemskt att gå hem från dagis idag, jag gick som en snigel den sista biten. Jag hatar verkligen då det blåser. Det stormar ju nästan nu.

Nu ska jag se om Casper vill vila en stund, han var trött just, men blev piggare på nytt.

Inga kommentarer: