tisdag 1 mars 2011

Kokkola

Vi fick ju nog drömma om att åka iväg ensamma till Kokkola jag och K.
Casper blev jättesur då jag sa att vi sku iväg en stund och han får vara me mommo så länge.
Så han fick följa med till sist.
Vi for direkt till Biltema och köpte en cyckel åt Casper. Förstås var den gula vi skulle ha slut så vi fick ta en annan, typisk pojkcykel som var blå och vit. + stödhjul och en såndär stång för föräldrarna att skutta på eller annars bara hålla i.
K köpte också skrinnskor åt honom, de hade sånadär barn plast skrinnskor för 14,95 €.
De var storlek 29-32 så de räcker ju säkert ännu nästa vinter.
Sen var vi till McDonalds och äta. Jag åt en halv HappyMeal portion....
Sen var det dags för det lite tråkigare, handla mat och allt ätbart till kalaset. Vi for till Citymarket, och jag far aldrig mer och handlar mat i en butik jag inte handlat i förr, hittade ju inget!
Blev iaf över 70 €, och då var det mesta till kalaset. Med andra ord är det dyrt att ha kalas ;)
På hemvägen frågade Casper MINST 20 gånger (utan att överdriva) "mamma, e vi fram nu?" & "mamma e vi hemma nu?"
Det började bli liiite störande till sist.. :P Sådär höll man ju själv också på då man var liten..

Imorgon blir det som sagt dagis för Casper, enda dagen denna vecka, och stor-kalas-städning för mig.
Sen då K slutar far jag och Casper iväg till Kållby och hälsar på Alex och hans morsa ;)

Inga kommentarer: