måndag 7 mars 2011

Tropiclandia

I fredags styrde vi kosan mot Vasa och Tropiclandia. Vi trängde in oss i en bil, jag, K, Casper, min bror K och hans dotter Melinda. Jag körde båda vägarna. Mommo och F var ju också med, men de hade startat redan på morgonen för de sku gå på stan.
Hotellrummen låg på jättebra ställe, närmast dörren var man går igenom till Tropiclandia.
Det var en kul och bra liten resa, dock borde dem börja fundera på att renovera både hotellet och självaste bassängområdet. Hela stället har nog sett sina bästa dagar.
Maten i pizzerian var skitäcklig. Casper hittade ett halft uppätet kex under en säng i rummet och limsan jag köpte i receptionen hade gått ut två månader tidigare.
Tummen upp för de båda lekrummen de hade med mycket leksaker.
Casper hade mer än gärna stannat längre än en natt och var absolut inte redo att fara hem.
Vi simmade närmare två timmar på fredagen, på lördan var K och F och simmade med ungarna, igen närmare två timmar. Jag ångrade efteråt att inte jag också for och simmade igen.

På hemvägen stannade vi till vid Motonet och Gallerian där i närheten. Det kliade i fingrarna både vid Lindex och KappAhl men jag kunde hålla mig utan att köpa något, måste ju snart köpa en vårdäkt åt prinsen så.

När vi kom hem stupade vi alla tre i sängen och sov mellan 16-17:30.

Idag tog vi sovmorgon och Casper sov ända till 10:30. Inget dagis idag alltså. Imorgon och onsdag blir det dock dagis för Casper, men bara till 11:30 båda dagarna.
Vi ska snart äta lunch, makaroner och malaköti, och sen ska vi dra på oss kläder och fara promenerande till stan och kolla läget.

Inga kommentarer: