söndag 13 mars 2011

Jeansproblem

Igår spenderade vi hela dagen och kvällen i Purmo, kom hem typ halv 1 på natten.
Casper busade med sina småkusiner hela kvällen och var suuuupertrött då vi for hem.
Direkt vi vaknade imorse hördes det av Casper "mamma, ska vi fara tibaks ti Purmo nu??" "Men jo ja viiiilllllll!!" :P
Vi har inga planer idag, får se vad vi hittar på. Blir att fara tidigt och sova iaf, jag ska ju nämligen upp och jobba imorgon! Ska vikariera måndag-onsdag på samma ställe.
Blir långa dagar för Casper i dagis de dagarna då, 8-16. Men det går nog fint, tantorna skryter på Casper.
Han är så snäll, pratar mycket och sjunger med så duktigt i sångerna ;) Hemma brukar han alltid försöka berätta och sjunga vad de sjungit på dagis.
Vi är supernöjda med Caspers dagis, fast vi var så skeptiska till först.

Alltså, Casper totalvägrar att ha nå andra byxor än jeans! Och det ska vara jeans som har så att man kan ha bälte, inte med band. Sist jag köpte ett par som hade band fick jag så lov att klippa bort banden. Jag längtar så efter den dagen han vill börja ha mjukisbyxor igen, hur bekvämt kan det vara att ha jeans under halaren!? De flesta jeansen han har är ju dock lösa jeans, men iaf.
Sist jag fick lurat på honom mjukisbyxor under halaren då vi sku skuttand ti mommo o. F's grät han säkert en timme i sträck för att jag glömde jeansen vi skulle byta till då vi kom fram. Så pappsen fick så lov att fara efter dem då han slutade jobbet och komma med dem åt Casper.
Jag själv avskyr nästan att ha jeans, jag sku aldrig ha på mig jeans hemma, de åker av direkt jag kommer hem och på kommer mjukisbyxor istället.

Nu ska jag gå och kika i kylskåpet om jag hittar nåt gott åt oss till lunch. Och så måste jag vräka i mig en mandarin.

PS. Hittade dagis-vårdräkt åt Casper från loppis, FIX jacka och byxor. Jackan kostade 8 €, var i jättebra skick förutom att det ljusblåa inuti kragen och på nå andra ställen var lite smutsigt, men det syntes att den inte var tvättad, så hoppas det far bort lite i tvätten. Den var mörkblå utanpå. Storlek 110 cm, fast lite kort i ärmarna, men inte för kort. Byxorna var också riktigt bra, liiiiiite liiite nöt på knäna, bara sådär så det hade blivit lite noppigt, inte så att det var sönderskrapat. De kostade endast 2,50 €! Bara byxorna kostar 29,95 € nya vid Lindex. Storlek på byxorna var 104 cm och passade bra.
Så nu återstår bara en jacka eller jacka och byxor så klarar gossen sig bättre än bra i vår och höst.
Och självklart mössor och handskar/vantar.
Nya stövlar fick han i fredags också, från Prisma. Kurabyxor ska också inhandlas, från halppis.
Ska lägga in bilder på FIX-dressen sen då jag tvättat den.

Inga kommentarer: