tisdag 10 maj 2011

Skrubbar och moderskapsförpackning

Igår kväll då vi kom hem började vi rensa ur en av skrubbarna uppe på vinden. Där fanns massor med skräp som sku kastas. Tre stora svarta säckar blev fyllda och ännu mera finns det i samma skrubb.
Vi ska ha tömt alla tre skrubbarna så vi får plocka allt vi ha ska ha sparat i dem då vi ska tömma hela vinden.
Det är mera jobb med det än man tror, men vi får ta lite varje dag. Jag kunde inte hålla på mer än en timme för det började kännas i magen.
Det är bara tre veckor tills vi ska flytta in i lägenheten som vi ska hyra, då borde allt vara klart så golven kan fixas direkt, för det ska torka så länge.
Huh.

Imorse körde vi pappsen till jobbet så vi får ha bilen idag, vi ska åka iväg och hälsa på E och hans mamma U. :)
Vi ska fixa lunch först, om en liten stund.
Då vi hämtar pappsen efter jobbet far vi direkt iväg till Kokkola.

Jag var ju annars till rådgivningen förra veckan, vecka 21+1.
Vikten låg på 67,9 kg så jag hade gått upp 1 kilo nu. Det börjar vända alltså.
Hb låg på 112.
Livmoderbottens höjd 17,5 och Pulsfrekvens +158.

Hb har gått ner lite, men jag tänker inte börja med järntabletter ännu, de gör ju så man får ännu hårdare mage. Väntar tills jag faktiskt känner att jag måste börja med dem.

Jag ska om 1½ vecka på nytt, ska få pappren till moderskapsförpackningen. Jag tänker dock inte ta förpackningen denna gång. Kläderna kommer ändå inte att komma i användning denna gången heller, och täcken och sånt har vi kvar av Caspers.
Sen hårborste och tandborste och vad som nu annat finns med kostar ju inte så mycket att köpa sen.
Istället får man ett engångbelopp på 140 €, vilket kommer att gå till vagnen eller något annat viktigt som bilstol tex.

Inga kommentarer: