söndag 17 april 2011

ropande unge och vild bebis

Godmorgon!
Idag är jag lite tröttiger, somnade efter 2 inatt, vaknade och steg upp och åt kebab med ris då K kom hem nångång efter 3.
Men Casper sov ända till 10.20 :)
K var borta heeela dagen igår, lite före 9 hämtade mommo o. F upp honom. De for med tåg till Tampere där K och F for på Hot rod & rock show. Mommo o. F ska åka vidare till Milano ikväll, fusk!
En 22 tiden kom iaf K hem, han hade suttit på me nå polare hem så självklart sku de vidare till netti en sväng. Casper var lagom besviken, som han hade väntat på pappa hela dagen.

Jag och Casper spenderade nån timme på marknaden igår, men vi styrde snabbt stegen mot bilen då Casper började ropa och gråta över att han inte fick ännu en till slickepinn. ( vi hade både godis och slickepinnar i väskan och mina lösa pengar var slut ) Alla glodde ju självklart på oss också, och nå gamla damer börja självklart säg nånting. Jag har typ världens humör svängningar nu, så jag funderade inte ens på vad jag sku göra utan det var att släpa med plutten till bilen direkt. Han ropade ända tills vi var hemma, dock inte bara över slickepinnen, det blev annant också.
Väl hemma lade vi oss i soffan och en timme senare sov vi båda två. Min bror K och Melinda kom och väckte oss efter en timme, så då var kvällen räddad för Casper.

Idag ska jag fara iväg helt själv en stund, för K har lovat Casper att de ska hitta på nånting då han var borta så länge igår. Vart jag ska fara eller vad jag ska göra vet jag inte, blir väl antagligen att fara till loppis och gå och titta och kanske till Prisma eller Citymarket. Eller så något helt annat.

Förresten, om sparkarna, nu är jag 100% säker att de känns utanpå magen med!
Bebisen har börjat härja och sparka mycket oftare och mera där i magen nu, en riktig vilding. Mys! Tänk att jag snart är halvvägs genom graviditeten! Helt ofattbart. Fast det känns väldigt länge kvar.

Har annars börjat fundera lite på vart man ska fara och föda, när det blir så dags. Någon där ute som varit till Kokkola? Börjar mer och mer luta åt det alternativet. Var ni nöjda? Hur ska man göra, lika som i stan, bara ringa och sen fara in eller? :D

3 kommentarer:

Anonym sa...

varför vill du inte föda i J:stad?

Anonym sa...

hej . jag va jo i kokkola me Casper å Isac ! å ja tyckt at e va bra service täär å it alls naa finskt såm di bruk seij at he e . undä 10 dagar ja va tär så va e endast ejn hejltfinsk bm såm rååka koma. vissa ader tala finsk men fyståo svensk .. å ja rekomenderar nåo kokkola ( ja ha jo it vori på na ader bb heldä , så... ) :D / jannina :P

Ett minne sa...

Jag tyckt iaf att jeppis BB var super! Jag själv sko int vila fara nån annanstans å föd, men de e va jag tycker!