måndag 11 april 2011

och så de där skorna igen..

Nån annan som har ett barn som oftast vägrar vara i badrummet och bajsa på pottan?! :D
Casper hämtar alltid pottan och ska helst sitta i vardagsrummet och uträtta sina behov.

Jag skrev ju ett inlägg om skor nyligen. Jag började igår tänka på de där svindyra Kavat skorna och kom på att:
Caspers fot var 16,3 cm, den skon han prövade var storlek 27 och 16 cm, alltså för liten, storlek 29 var strax på 17 cm, vilket han ju borde ha för skorna ska ju vara åtminstone 1 cm för stora. (eller var det 1,5 cm) Men storlek 29 var för lösa runt vristen, därför beställde hon efter ett par i storlek 28, men jag kom på igår att de kommer ju att vara max 0,5 cm för stora, alltså för små! Aldrig att jag lägger 65 € på ett par skor som blir för små innan hösten kommer.
Skit också!!
Han får väl gå barfota hela våren. :P
Finns det någon där ute som har nå tips på var vi sku kunna hitta ett par bra och stadiga skor!? Helst av lite bättre märke, typ Kavat, Viking, Pax osv. Eller kanske vi ska satsa på typ Adidas skor eller liknande, mera lenkkare alltså.
Tror vi ska fara till Citymarket och kolla igen.
Suck. Det är ju till och med svårare att hitta skor åt Casper än åt mig själv.

Nu ska vi iaf dra på oss nå kläder så Casper får fara ut å kör me sin tramptraktor lite, och så ska vi ha lite picknick ute på samma gång, kex, nötter, vindruvor och saft.
Sen tror jag vi hoppar på cykeln och far till Citymarket. Så jag får ännu sjukare röv av sitsen.
Och ikväll ska vi fara och hälsa på lilla Alex! Och hans päron förstås. ;)

Inga kommentarer: