tisdag 26 april 2011

Prisma och dagis

Nu har jag äntligen ringt och beställt tid till ultraljudet! Hade fått tid redan till torsdag denna vecka men såklart är det ju den enda dag jag ska jobba. Men nästa vecka på onsdag ska vi få se lilla skatten i magen!
Casper, K och K's kusin har stuckit iväg och kolla på en bil åt oss.
Casper blev så väldans lessen och grät då pappa äääntligen kom hem, så sku han fara direkt igen! Då K sa att han fick följa med sken han upp som en sol igen.
Jag sitter i min ensamhet och äter nå gamla chipsresten och flottar ner datorn.
Då killarna kommer hem ska jag fara iväg till Prisma, de har nämligen dragit 44,60 € TVÅ gånger istället för en gång då jag var och handlade i torsdags. Väldigt trevligt. 1x44,60€ är under "täckningsreservering" än så jag ska självklart ta reda på ifall  de vet om det och det löser sig på så sätt.

Imorgon blir det dagis för prinsen, dock en kortare dag, kanske 9-14. Jag trodde aldrig Casper skulle trivas i dagis så bra som han gör, det är aldrig nå problem att föra honom längre, han lämnar där lika glatt varje dag!
Han kommer 100% säkert klättra på väggarna 2 månader i sommar då vi ska vara hemma.
Fast vi kommer ju knappast spendera så mycket tid inomhus, vi kommer ju bo i en pikuliten lägenhet.

Till hösten kommer han att ha dagis 10 dagar per månad, ca. 2 ibland 3 dagar i veckan.
Vi funderade mycket på ifall vi ska söka dagisplats eller ej till hösten då jag ju kommer att vara hemma, men med tanke på att han kommer att vara 3½ år då bebben föds och han trivs i dagis bestämde vi oss för max 10 dagar per månad.
En massa människor tycker att det är fel att ha äldre barn i dagis då mamman är hemma med en bebis, men man känner sitt egna barn bäst och vet vad det behöver.
Jag tycker själv också att det är "fel" att lägga en 1-2 åring i dagis, men när barnen börjar bli 3-4-5 år tycker jag faktiskt att de kan behöva vara i dagis eller liknande ställe ibland, ifall de haft dagisplats sen innan. Alltså nu menar jag ju om en förälder är hemma.
Detta är ju vad JAG tycker, alla får tycka precis som de vill :)

Nu ska jag klä på mig så jag är klar att fara direkt de kommer!

Inga kommentarer: