onsdag 6 april 2011

Här kommer det!

Nu har jag hållit mej såååååååååå länge.  Så nu klarar jag det inte mera. Här kommer det.
JAG ÄR GRAVID. Casper ska bli storebror!
Jag är i vecka 17+0, alltså går jag in i vecka 18 idag.
Vi har idag varit på kontroll till rådgivningen, både jag och Casper.
Casper på 3-års kontroll. Han vägde 18,4 kg och var 107 cm lång. Rådgivningstanten måsta mäta honom två gånger bara för att kolla att det faktiskt stämde. ;) Han hade växt 10 cm sen 2-års kontrollen.
Han var superduktig då hon kollade synen. Både med och utan glasögonen som gör så man bara ser med etta ögat. Hans syn var mycket bra.
Att kolla hörseln gick väl sådär. :P Sen fick han även rita en boll och en gubbe.
Han fick två leksaker, eftersom sålänge jag var på wc hade han sagt att mamma också varit så duktig så mamma måste ju också få en leksak. ;)
Vi fick ju även höra på babyns hjärtljud, vilka låg på 155.
Jag hade igen gått ner i vikt. Har nu gått ner 5,5 kg sen jag blev gravid, men det är ju dedär extra kilona som försvunnit bara. :P
Jag har mått ganska dåligt och inte fått i mig så stora portioner, och har inte varit det minsta snål på godis, chips och annat gott. Men nu är illamåendet som bortblåst. Jag får i mig större portion. Men godissuget är fortfarande borta, vilket ju är bara bra.

Här är lillplutt*n i vecka 12+5.
På ultraljudet i vecka 13 sa de att "allt såg bra och normalt ut". Hur mycket som nu syns då. :)
I vecka 20 ska vi på ultraljud igen, och vi kommer nog inte kunna hålla oss, utan kommer att vilja veta kön ifall det syns!
Casper pratar dagligen om bebisen i mammas mage! Han frågar flera gånger i veckan när bebisen kommer ut, om han får hålla den i famnen då och sånt. :) Om han ser någon bebissak i nån tidning säger han att "hedee ska vi köp åt bejbi vår". Jag tror han kommer bli en jättebra jättebra brorsa! :)

11 kommentarer:

Mia sa...

Grattis till hela familjen! Vad kul! Spännande att se om ni får en pojke eller flicka ;) Jag tror på flicka! jag gick också ner i vikt den första tiden, men sen ändrade det ju såklart :D Fast då gick jag ju inte upp så mycket heller sen!

Anonym sa...

STOR grattiskram till er :) vad roligt och spännande, lycka till ! KRAM PAMMEN

Johanna sa...

Tacktacktack! ;) Jag tror faktiskt också på en flicka! :D Skitigt hår och ansiktet full med finnar brukar väl höra till en graviditet me flickona :D

Mia sa...

Haha, såg du me tå ja va gravid eller? :DDDDD ja mena me skito hår o finna!

Johanna sa...

HAHAHAHA :D Nä, int va ja minns. Ja skrejv om me sjölv, int e ja så ilaka ;)

Anonym sa...

ja hadd int skito hår lr na finnar tå ja vänta Ada :P men håri växt fort!

-Lilli

Anonym sa...

Grattis ti bejbin!!! Har misstängt att du e gravid då man läst lite mellan raderna ;D

Ett minne sa...

Melli ja blir allt gråtfärdi å ja vejt int vaför. Jag e så glad för er skull och he er ju så härlit med bebis! Casper kommer att bli en jätte bra storebror, inget snack om den saken heller! Nu väntar jag att jag ska få koma och häls på er å paj de på maga! Kramisar till dig vännen min. <3 <3

Johanna sa...

Tack anonym! :) Fundera faktiskt om int e finns NÅN därute som kanske sku ha misstänkt nå ;)
Lilli - Haha, he e väl individuellt, men har förstått att he i vissa fall kan tyd på en flicko :P
Men Linn vad du är söt! :D Haha ;)
Åtminstoni böv int bebben vara utan tuttu ;) <3

Anonym sa...

grattis till er. :)

Anonym sa...

Stort grattis till er!! :)
Hälsningar från en annan gravid!