tisdag 12 april 2011

Casper och hans jeans.......

Jag har förut skrivit om att Casper vägrar att ha nå andra byxor än jeans. Nu får vi ibland lurat på honom mjukisbyxor! Det går bäst på morgnarna när han ska till dagis.
Men självklart ska han nästan alltid fortfarande ha jeans.
Och för nån dag sen höll jag på och få nå fel med honom. Inga "farkkuna" dög. I säkert 15 minuter höll han på med vilka jeans han sku ha. Vilka jag än tog fram dåga int. Han provade flera par men det var nå fel på allihopa. Han stod själv och kollade i byrån, tog fram ett par, men sen dög de iaf inte!
Mommo och F var på väg efter oss med Cadillacen så när de var utanför så sa jag att han får lämna hem om han  inte tar de jeans han har på sig, då äntligen var han klar.
Hur kan en 3 årig kille ha så stor skillnad vad han har på sig?! Tur att han inte har nån skillnad på tröjorna iaf... Oftast..

Alltså, vi sov till närmare 12 idag! Jag förstår inte.. Vi sover aldrig så länge annars. Utvilade är vi ju iaf. :D
Vi hoppade över morgonmål och slevade i oss lunch direkt i stället, gårdagens lasagne!
Så fort mitt hår har torkat ska vi fara cyklande till stan och till Halpis på café och mumsa glass!
Får se om jag möjligtvis sku på något sätt få in Casper till Lindex, tyckte jag såg på nån skylt igår att de hade all Rea tag 3 betala för 2.

Imorgon ska jag och jobba! Ska bli kul. Och speciellt kul är det ju sen när man faktiskt får LÖN. :P
Kommer försöka jobba så mycket som möjligt innan sommaren för då kommer jag att vara pank..
Men när jag gått ut skolan borde jag ju få söka arbetslöshets-vad-det-nu-heter. I typ 2 månader. I september börjar jag ju då få mammamoney. Säkerligen minimi som förra gången, vilket inte är något att hurra över.

4 kommentarer:

Mia sa...

jag förstår hur det känns när inget man har DÖGER :DDD

Johanna sa...

Haha :D Men för oss tjejor i 20 års åldern ere ju normalt åtminstoni! :P

Mia sa...

Casper e väl väldigt mogen för sin ålder och modemedveten ;D

Johanna sa...

Nåjå, he e väl så e ligger till! ;)