fredag 27 augusti 2010

stormande steg?

Imorse fick Casper sovmorgon och sov kanske till 10.
Han hade vaknat tidigare på morgonen också. Han vaknade och sa "nu ha Cassi tota läng" klockan var väl runt 7-8 och vi hade somnat närmare 12... Han fick komma i vår säng så han somnade om direkt.
Vi grejade på lite här hemma några timmar, kollade på Brum (för ovanlighetens skull), badade och lagade skinkpaj.
En 15 tiden cyckla vi till Makuuni, snål som mamma var, och köpte godis och for och hälsa på min bror K och M.
Nu har vi besök av samma bror och hans dotter M. Barnen leker för fullt om något lejon som jagar dem osv..
Gubbarna sitter i soffan och ser allmänt tråkiga ut så jag tog mig tid att uppdatera bloggen.

Morgondagen och kvällen ska spenderas vid K's moffas villa med K's kusiner. Vi ska eventuellt övernatta där också.

Turkiet-resan närmar sig med stormsteg! Tycker vi har mycket som ska fixas ennu.
Tex. har vi ingen reseförsäkring. Caspers pass har vi ju åtminstone fått fixat och ska hämtas ut på måndag eftersom jag helt glömt bort det idag.
Om jag känner mig rätt åker vi och hämtar kappsäckarna från mommo och F's redan nästa vecka ;)
Det är ju endast 1½ vecka kvar..
Åååh va det ska bli kul! Och ett stort och trevligt resesällskap har vi ju också!
Tusentack igen mamma! :))

Förresten så har Casper börjat "räkna". Han säger ju inte 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 osv..
Han säger mera "fura,fem,åtta" eller ,"fura,sex,åtta" typ. Tex. då han ska hoppa kan han stå och räkna.
"fura,sex,åtta" och så -Hopp! :D Det låter riktigt kul.
Men han kan ju nog förstås slå ihop numror med hur många man är. Då vi var till makuuni med L så sprang han direkt efter tre "spadar" ti öjs godis med. :)

Nu ska jag avsluta och googla vidare på vinteroveraller, lite in i det kanske? :)
Men jag vill ju hitta en både bra OCH snygg overall som inte alla har! Kollar även på huuto ifall man sku hitt en begagnad i nästan nyskick.

Inga kommentarer: