onsdag 11 augusti 2010

morgonens fråga.

Casper frågar väldigt ofta nån konstig fråga direkt han vaknar på morgonen.
Idag var frågan (en sekund efter att han slagit upp ögonen)
"Vann e mammas påsa?"
jag:"Vilken påsa?"
Casper:"som va under Cassis kärran, vann e mommos påsa?"
Så jag sa då var påsarna som innehöll mat är.
Vi var och handlade till Halpahalli igårkväll, så dessa påsar funderar han på direkt han vaknar.
Och sen kommer standardfrågan "vann e pappa tå?" och han får alltid samma svar " i arbejti" men han ska endå fråga varenda morgon :)
Sen börjar han ibland babbla upp andra som jobbar också..

Nu sitter Casper och ser på Brum, det börjar bli väldigt vanligt att Brum ska på efter att han stigit upp, sen vill han äta bröd framför tv:n.
Förstår inte hur han orkar se på dedär samma programmen varje dag. :D

Igår var K borta heeeeela dagen och kom hem halv 1 på natten.
Först var han ju såklart i jobb, sen var han och hjälpte en polare och såga ner träd i nån skog. Så vi såg honom kanske 15 minuter under hela dagen då han var via mommo å F's då han slutade jobbet.
Och då han kom hem slocknade han direkt.
Jag löste som vanligt Allers korsord "vi i femman"

Snart ska vi fara till Kälviä med min kusin och Caspers två småkusiner. Vi har träff där halv 1. Så jag kokar redan potatis så vi hinner äta före vi far.

Ha en bra dag allihopa ;)

Inga kommentarer: