onsdag 18 augusti 2010

Casper var inte så jätteglad idag då jag hämtade honom från parken.
Han tyckte jag kom för tidigt. Så jag fick sitta och titta på då han lekte i en halvtimme innan han var klar att åka iväg. Vi for på lunch med mommo å F till Vegana.
Nu är vi hemma och Casper tar en tupplur.

På fredag är det Juthbacka marknad! :) Det är absolut sak för oss att åka dit.

Jag ska försöka skriva lite olika saker (som jag kommer på nu) som Casper kan och eller har kunnat en tid.
Kul och ha uppskrivet sedan då man glömt det.

Först och främst pratar han ju bra. Han säger hela och långa meningar. Han uttalar orden bra och säger "r" "l" "s" och alla bokstäver som brukar krångla för en del barn.
Han kallar sig själv för "Cassi" men ibland också "jag".
Han äter bra själv, vilket han ju nog har gjort länge, men han klottar ju mindre och mindre hela tiden.
Han äter nog med gaffel och sked, men fortfarande blir det en del med handen.
Han kan klä på sig själv, skor, strumpor, kalsonger, byxor, jackan (men inte dragkedjan), mössa.
Tröjan är fortfarande lite svår, men lyckas nu som då.
Skorna lägger han alltid på rätt fot, de få gånger han lägger på fel byter han till rätt.
Han springer fort, klättrar bra. Cycklar med sin trehjuling.
Borsta tänderna klarar han helt okej själv.
Han hoppar själv upp i sin bilstol i bilen och väntar på att bli fastspänd.
Han kissar själv på både potta och wc. Han har varit helt utan blöja ca. 1 månad. Både dag och nattetid.
Han kan rita en bil.

Osv. osv. han kan ju så mycket, men min hjärna står still :) men en del av de viktigaste sakerna fick jag ju upp iaf. Uppdaterar ifall jag kommer på mer som borde stå med.

Inga kommentarer: