torsdag 16 september 2010

Vår Turkiet resa.

Flyget startade kring 22, 2 tiden var vi framme i Antalya, där bussen väntade och förde oss till Alanya och Pascha Bay, vilket tog 1,5-2 timmar.
Casper sov inget alls på flyget, men i bussen slocknade han som tur.
Väl i hotellrummet, vilket låg på tredje våningen (tyvärr) ville Casper bara hem, men somnade till sist.
Vi sov nån timme och steg upp runt 9, vilken värme!

Strax på 30 grader hade vi varje dag, och sol! Men en kväll regnade det ca. 2 timmar, då blev det såklart lite svalare, men det var nästan bara skönt.

Vi steg nog upp före 8 varje morgon, man ville ju inte missa nån minut av dagarna.
Morgonmålet var ju super, mycket att välja på. Casper åt typ inget av det goda morgonmålet.
Efter morgonmål var vi vid poolområdet många timmar (ca. 7-8 timmar per dag) före vi gick upp på rummet och gjorde oss klara för kvällen.
Vi åt middag på hotellrummet två dagar, resterande åt vi på mc donalds och restaurang.
Vi var några kvällar in till Alanya centrum (ca. 8 km från hotellet). Blev inte shoppat så mycket för vår del, hade lämnat det till sista kvällen och såklart hade Casper fått jättehög feber så vi fick vända om och fara till hotellet med honom då panadolen inte hjälpte. Febern gick om lagom till flygresan hem.
Tur att febern kom sista dagen och inte första!
Men iaf så fick jag en adidas-jacka/tröja, Converse-skor och RayBan brillor. Allt ÄKTA såklart ;)))
K fick ett Von Dutch bälte, Converse skor, Billabong shorts och en vattenpipa, eller ja, vattenpipan är till oss båda! Allt äkta där också SÅKLART. Casper fick Björn Borg kaliiser, Converse-liknande skor som blinkar när man går och en Adidas tröja.

Skriver mera nån annan gång, har faktiskt av någon anledning svårt att komma på vad jag ska skriva, trots att vi haft en suuuupertrevlig och rolig vecka! :D Tack alla i resesällskapet! ;)
Bilder kommer också sen!

PS. vi hade väldigt trevliga människor framför oss på flygresan ner till Turkiet!!!
Ett par i 40 års åldern och kvinnans mamma. De söp sig fulla och hånglade, ropade, grät, svärde, grälade, blev sams och så höll de på hela flyget. Väldigt trevligt.
På hemvägen hade L,E och lilla L turen att ha dem framför sig, de hade säkert krabbis för de var tysta och sura hela vägen, vilket kanske var tur. Säten åkte direkt liggande så de bakom skulle ha lite mindre plats. Vettigt folk.