tisdag 28 september 2010

liten flicka på besök.

Casper har ju fortfarande goosetrasan. Mittiallt för nån kväll sedan låg han med trasan på magen.
Då sa han "schh, flickan tutar på magen min". Hans trasa är nu som då en liten flicka.
Hon sover alltid då hon kommer på besök. Igår sov hon på köksbordet. Och man får inte laga sönder henne.
Hon är gullig tycket han.

Casper har börjat prata mer, konstaterade K igår, och det har han faktiskt, han pratade mycket förr, nu ennu mera. Ibland känns det nästan som att man sitter och diskuterar med honom. :P
Och förr då man fråga typ "Ska vi fa ut å skutt?" svara han alltid då "jå" eller "nä".
Nu är svaret mera liknande "ja he kan vi göra" eller "nee, ja e så tröjtto så".
Han pratar också ganska klart tycker jag, man förstår vad han säger.

Annars så våra planer för idag är väl att så småningom hoppa i duschen, åtminstone jag, och sen tänkte vi fara skuttande till loppis och kolla, i brist på annat. De senaste gångerna vi har varit dit har jag tyckt att det mesta bara varit skräp, men ibland kan man ju fynda något! Oftast kommer vi bara därifrån med filmer eller böcker, det finns det gott om.
Det blir ju en bit att gå dit, men det är ju vackert väder idag!

Nu ska jag nog fara och duscha så vi får äta lunch sen, gårdagens köttbullar med potatis med lingonsylt MUMS!

Om några dagar flyttar min vän E till Sverige för att jobba! Tråkigt, men för henne kommer det hoppeligen att bli kul! :) Och man kan ju alltid åka och hälsa på. Det har jag såklart redan planerat att jag ska göra. :P

Nu ska jag kolla vad de har för skor på Ellos, vinterskor åt Casper alltså, för jag fick ett mail där man får en vara för -50%..

Inga kommentarer: