fredag 3 september 2010

mums me näsan!

Vad kallt det är idag!! Blåser och är annars också svinkallt.
Vi har städat ur K's bil i en timme. Casper hjälpte så duktigt till :)
Nu skulle det vara gott med nygräddade bullar och ett mjölkglas framför tv:n. Men tyvärr har vi inga bullar..
Och jag far absolut inte cycklande någonstans bara för några bullar.
Vi får väl poppa popcorn eller äta russin å nötter istället. Tror det blir det sista alternativet.

Jag brukar ibland busa med Casper låtsas äta upp hans näsa. Och han gör likadant tillbaka. Men idag sa han "ja tar tibaka näsa" åså "tog han näsan ur min mun och stoppade tillbaka den och spikade fast den" :D Vet int alls varifrån han fått det. Kanske pappsen har busat med honom.

Casper har nån känslig period just nu. Det är bara och endast mamma som duger till nästan allt.
Då jag sku till skolan i tisdags gallskrek han när jag for, fast han sku lämna me pappsen!
Inte konstigt att det inte gick så bra med parken då.. Vi bestämde oss för att ta en liten paus med parken och prova på nytt om några veckor eller en månad. Ska fara dit nån dag och betala och meddela om pausen.

Varför måst alla vinteroveraller som är lite snyggare och bättre kosta närmare 100 lappen!?
Måst iaf skaffa en så småningom, blir ju inte varmare utomhus..

Nu sitter Casper fast vid tv-rutan och tittar på fåret Shaun, och mellan varven leker han med sina leksaker som är utspridda över hela vardagsrumsgolvet.
Tänk vad mycket leksaker barn har som de varken leker med eller uppskattar! Endå släpar man hem nya nu som då..

Hoppashoppas :P

Förresten sådär om skolan så kommer vi bara att ha en dag i veckan närstudier!! Onsdagar.
Plus att var det typ februari som vi är lediga hela månaden.
Skönt med så lite skola men om vi ska lära oss något kommer vi säkert å ha massor med hemuppgifter..
Jag är faktiskt hellre i skolan än får hemuppgifter, för jag är värdelös på att göra "läxor", har alltid varit och kommer alltid att vara :P

Inga kommentarer: