söndag 26 september 2010

Kokkola.

Idag har jag spenderat nån timme med min mor och M i Kokkola medans gossarna var och titta på raggarbilar :)
De hade tyvärr stängt i de flesta affärer, men tex. HM var ju öppet, därifrån jag köpte ett par byxor och en huppari åt Casper. Byxorna var jättestora fastän jag köpte storlek 104, varför kan inte alla ställen ha likadana storlekar?! Sku vara betydligt enklare då :P
Då vi kom från Kokkola for vi via mommo och F's nya villa och mötte upp gossarna.
Sen har Caspers kusin N varit hit en stund med sin far och farmor.
Resten av kvällen har vi tagit det lugnt.
Casper sitter nu som bäst och ritar i min famn, han är så duktig på att rita. Han kan faktiskt rita en bil, eller han har gjort det vid några tillfällen.

Imorgon ska vi fara in till stan och köpa en overall åt Casper, om det finns nå storlekar kvar så att säga..
Jag bestämde mig för att köpa en ProxTec efter mycket om och men, de fick tydligen inte så bra i ett test som Vi Föräldrar gjorde.
MEN DE ÄR SUPERSNYGGA! Och vatten- och vindtäta. Och sa jag att de är snygga?
Hoppas modellen passar Casper.
De hade faktiskt en vid Halpa Halli av märket Didrikson som också var supersnygg, men icke lika vattentät, och dyrare.
Minymo struntade jag i eftersom jag inte vågar beställa utan att prova.

Snart väntar sängen, så jag får läsa en skvallertidning jag köpte idag. Och Casper börjar bli jättetrött.

Inga kommentarer: