torsdag 17 februari 2011

sommarplaner.

Direkt efter att jag skrivit inlägget under igår ringde K och frågade om vi sku fara till Kokkola då han slutar.
Det är inte precis varje dag man får ett sånt samtal, så jag skippade skolan ;)
Så lite före 17 igår brummade vi iväg till Kokkola. K's lillasyster hängde också med.
Köpt bara ett par jeans åt Casper från Lindex, en leksak från Anttila och en eltandborste åt Casper, även den från Anttila.
Vi kom hem typ 21.
Då vi kom hem och hade äti kvälls-smöggisarna med oboy sku Casper såklart se på Världens bästa Kåålsson i sängen. Filmen är jättebra, men efter att ha sett den nu åtminstone en gång per dag i en hel vecka börjar jag bli lite trött på den..

Idag blir som alla andra dagar denna vecka en tråkig hemmadag. Kanske jag orkar städa lite. Byta sängkläder, dammsuga, skura golvet, torka damm och sånt. Bara om jag orkar sen.

Jag har kollat lite på nätet hur mycket det sku kosta att fara på en liten resa i sommar.
Vi har ju varit flera år till Sverige, Haparanda nu, så nu vill vi nån annanstans. Vi har faktiskt flera gånger förr pratat om att fara till Danmark, det sku bli en massa körande men dit sku vi vila fara i sommar. :)
Annars sku ju int kanske Danmark vara ett alternativ, men en väldigt trevlig bekant bor där, så det är ju därför Danmark står högst på listan. :)
Men det återstår att se hur allt ser ut närmare sommaren. Är ju bara svinkalla vinter än :(

Nu ska vi mumsa morgonmål! Vi steg upp för en halvtimme sen ;)

Dessa fick Casper igår. Eftersom han just nu totalvägrar alla byxor förutom jeans försöker jag köpa mjuka och lösa jeans.

Inga kommentarer: