fredag 1 januari 2010

Det nya året.

På tolvslaget på nyårsafton satt vi i sovrummet och kolla ut genom fönster om vi skulle råka se några raketer, jag K och Casper. Några ljussken såg vi ju iaf. :)
Och nej, jag gav inga nyårslöften.
Vi hade lagat tortillas tidigare under kväll och bjudit hit K's mamma och bröder, min bror och hans dotter A. Klockan var närmare två på natten före jag somnade, hämtade min mor och F runt 1.
Men vi sov till halv 12 alla tre idag.
Idag har vi inte gjort mycket, varit och hälsat på Caspers farmor och sedan varit och hyrt två filmer, "the hangover" och en som jag inte minns namnet på.
Vi har bara hunnit se den förstnämnda ennu, och den rekommenderar jag absolut!! Den var superkul!
Casper somnade lite efter 20 ikväll! Vilket bara var bra för det blir väckning 08:30 imorgon. K ska till trävaru och hämta något klockan 9 och efter det ska jag till Kokkola med the mother och F.
Nu ska jag gå och smätta in nästa film och vänta på K :)

PS. Vet ni att Casper är världens finaste och bästa kille, fast han är extremt busig och livlig och man ofta blir arg på honom för att han gör precis allt han inte får :D
Men argheten går ju över efter en minut, man kan ju inte vara arg på honom längre än så. Ibland önskar man att han skulle vara "snäll" som "alla andra barn", då man är någonstans (handlar osv.), jag tror inte riktigt vi är ensamma om att önska detta ibland. :D
Men han är som sagt en Livlig liten kille som absolut inte vill sitta still och vi älskar honom mest av allt, och skulle aldrig vilja att han på något sätt ändras. Han är Perfekt som han är ;)
Jag har hört nångong att barn som är vilda då dom är små är snälla i tonåren. Och tvärtom. Vi får ju hoppas detta stämmer ;)

Inga kommentarer: