torsdag 7 januari 2010

dregel

Det är så fruktansvärt kallt idag!
Vi har varit inne hela dagen såklart, förutom då vi skulle köra iväg till Prisma och köpa blöjor åt Casper. Förstås så startade inte bilen så K fick komma och starta den med lilla Micran (som ha nyss fått av sin mamma) :D
Det var inte roligt att fara till Prisma med Casper idag.
Han vägrar (oftast) att sitta i köpvagnen, han ska ha en egen lite vagn som han efter en liten stund inte orkar gå och skutta mera, så antingen måste jag gå och skutta den också eller så lämnar jag den diskret någonstans.
Och idag har han dessutom sprungit och petat och tagit en massa saker. :P
Det är bättre då man är två som är och handlar, då kan en gå och titta på sånt som Casper vill titta på och den andra handla. Och det är ju förstås jag som får gå i lugn och ro och handla. :D

Ikväll har jag varit i skolan, kul efter ett långt jullov. Men det var mindre kul att gå dit och hem igen, fast det är kanske 200 meter. Har man för lite kläder på får man väl skylla sig själv :P
Casper har varit supertrött hela dagen, han steg upp redan 9 imorse så jag trodde han skulle sova då jag kom hem men icke sa nicke. Han väntade väl tills mammsen kom för då lag han sig ner mellan oss i soffan och började sova efter en stund.

På tal om lilla Micran, från typ slutet av 80-talet. :D
En dag då K var här utanför och skulle fara iväg stod Casper i fönstret och fnissade och sade "ful" åt Micran. Vilken smart kille vi har ;)

En sak till, Casper D R Ä G L A R något fruktansvärt!
Man får byta tröja på honom flera gånger om dagen!
Och han håller inte ens på att få några tänder eller så.
Det börjar bli lite störande, man får gå och torka hakan hela tiden på honom, och som sagt då byta tröja.
Varje gång vi ska fara någonstans eller fara ut får man byta tröja för den är genomvåt. Undrar om det är normalt att drägla sådär mycket, han e ju endå ingen bebis längre :D Nåja, det mesta är väl "normalt" :)

Nu ska jag fara och se på Glee och sen fara i sängs och ligga på mammas spikmatta :)

Godnatt!

Inga kommentarer: