söndag 10 januari 2010

pulkaåkning

Imorse vaknade Casper runt halv 9, så jag tog honom i min säng så jag skulle få vila några minuter till, men vi somnade om båda två och vaknade först halv 11 :D
Efter morgonmål, bolibompa lite bus och sen lunch for vi till Lockanberget (stavning?) och åkte rattkälke och pulka :)
Mormor och F kom dit gående med Mr G och tittade på, sen kom även min bror K dit med sin dotter M.
Vi var där säkert 1 ½ timme.
Där var två utländska pojkar som flera gånger hjälpte mig att dra upp Casper då jag bara halkade :D Lite pinsamt men snällt. Dom ville också att han skulle åka med dom i deras pulka, men det vågade jag faktiskt inte, de åkte väldigt vildt. :P
På hemvägen svängde vi in via Siwa och köpte oboy, bröd, och lite tillbehör och åkte hem och gjorde varma smörgåsar :)
Mormor och F åkte just till Storströmmen, K är vid V:gatan och fixar, Casper och M buuusar.
Funderade just om jag skulle lägga in Caspers Polarn o Pyret vår/höst jacka med tillbehör på huuto.net, eller om det är lite för tidigt ennu. Får se. Är så sugen på att köpa en nu till våren men ska först försöka få sålt den gamla. Man blir ju inte rik av att vara hemmamamma :D
Nu ska jag fara och ta fram bulla om barnen är nå snåla :)

PS. Casper och M hade just dragit bort mina sängkläder och madrassen ur sängen, fyllt Caspers säng med blöjor och mittialt stod dom också där i spjälsängen båda två.

Inga kommentarer: