fredag 28 oktober 2011

Vår dag.

Meja har sovit jättebra de två senaste nätterna, och mycket mindre gnäll då jag nattat henne.
Bara för att jag skrev det där kommer hon säkert att sova jättedåligt inatt.

Efter att vi ätit lunch hemma stoppade jag ungarna i bilen och brummade iväg till Strandis.
Jag och Casper drack varsin tripp och jag åt en mumsig bulle, Casper ville ha glass i det fina vädret.
Det blev inget långvarigt besök för herremannen tyckte vi var klara då han ätit upp sin glass, vilket tog ungefär 5 minuter.
Men det passade bra, för lillasyster höll på att vakna, men självklart somnade hon om då vi kom ut och sover fortfarande.
Varför är det så att barn sover så bra då man vill att de ska vakna, men sover dåligt när man vill att de ska sova?

Ikväll ska vi åka iväg till Kållby och hälsa på, Casper blev överlycklig då jag sa att vi sku fara dit, så nu har han pratat hela dagen om att vi ska fara så han får leka med sina småkusiner A&L, så vi får hoppas att de är hemma också!
Men vi far nog först om nån timme, vi är hos mommo och F och tvättar kläder just nu, mycket enklare att fara hit och nöjt på deras tvättmaskin än att springa upp och ner till tvättrummet där vid höghuset, dessutom befinner sig tvättrummet i ett annat hus.

Inga kommentarer: