onsdag 19 oktober 2011

Kiss och grannar

För en stund sen vaknade vi och hade en liten överraskning i sängen- Kiss!
Mejas blöja hade läckt, och det var ingen liten fläck.
Jag byter alltid blöja en gång under natten men hade tydligen somnat ifrån det inatt.
Jag sku verkligen behöva slippa och tvätta kläder, smutskorgen bara väller över.
Men det är inte det enklaste att tvätta just nu, två barn och tvättmaskinen är i ett annat hus..

Jag satt och fnissade lite igårkväll, K satt och suckade och sa 100 gånger "nu lägger o a från början IGEN!".
Det var så att en dam som bor en våning snett under oss satt och lyssna på en och samma låt om och om igen, klockan var då 12 på natten!
En annan dag lyssna hon på den i flera timmar.
Dem som bor bredvid oss gillar också musik väldigt mycket, man kan till och med sjunga med om man vill, så högt har de på, och ibland spelar de piano och sjunger så vackert med.
De som bor ovanför oss brukar diska klockan 4:30 på natten, nästan varje dag. Och så har de ett skåp som knarar varje gång de öppnar och stänger, vilket hörs hur bra som helst hit ner. Snart far jag och smörjer det åt dem.
Tur att vi snart får flytta ut.

PS. Finns det faktiskt någon som använder PAMPERS blöjor och tycker de är bra?!
Köpte ett paket från Siwa en dag då de inte hade Libero, men fick nog fara och köpa nya blöjor nästa dag, de luktar illa och kändes så våta utanpå direkt lillan kissat lite.

6 kommentarer:

Marianne sa...

Till min tjej har jag använt libero från födseln tills hon blev 2, sen prövade jag pampers och de var helt ok, men de kan ibland faktiskt kännas fuktiga på utsidan.

Sarah sa...

ja om di stinker, usch! och så vaal di så fortari vår tycker ja.

Sarah sa...

våt meera ja :P

Johanna sa...

Exakt! :)

Ett minne sa...

Jag kan komma nån dag så får du tvätta och allt va du vill, så kan jag umgås med Meja sålänge! Jag vill ju så gärna se henne!!

Nina sa...

här använder vi Pampers blöjor och gillar dom mycket bättre än Liberos. jag tycker att Liberos blöjor är så tjocka, Pampers är så smidiga och sitter bättre