lördag 29 oktober 2011

Sjukling

Vår lilla tös har blivit förkyld, än så länge är hon "bara" täppt i näsan, hoppas hon inte får hosta eller annat till sen.
Hon hade lite svårt att få sömn igår så klockan var 3 när hon somnade, hon sov då ända till 9:30 i sträck, sen sov vi vidare till lite över 11 då mommo ringde och väckte oss.
Men då man är så liten och sjuk får man fast vara uppe hela natten.

Annars växer hon och mår fint, fick stoppa undan några bodysar idag som var i storlek 50cm som hon växt ur.
Hon är självklart mera vaken än de allra första veckorna, då hon knappt orkade vara uppe en timme i sträck.
Hon har börjat le mot folk, medvetet, och har lite ljud för sig, inget riktigt joller än men lite så hon vill ha sagt något. ;)
Hon är mycket mera med, följer med på ett annat sätt och är mera medveten om omgivningen.
Lyfter upp huvudet när hon ligger på magen , men än är nog nacken inte stark nog för att hålla upp huvudet många sekunder.

Casper och K har stuckit iväg till Kokkola, men de borde nog vara på väg hemåt nu, men jag ska iaf passa på att äta lite tjoklaa och vindruvor före de kommer.
Sen ska jag ta kidsen under armen och föra tillbaka bilen åt mommo, och jag antar att vi stannar där nån timme.
K ska fara hemhem och fixa och trixa. Ikväll vill jag äta något gött.

PS. Ursäkta att det är lite dåligt med bilder, men eftersom jag använder nätet jag har på telefon så tar det typ ett år att ladda upp en bild, och det orkar jag inte vänta på.

Inga kommentarer: