måndag 17 oktober 2011

Namn!

Nu är det riktigt bestämt vad vår lilla tös ska heta.
Jag hade jättesvårt under graviditeten att hitta ett namn jag gillar skarpt, hittade självklart några som jag gillade, men ändå inte det perfekta namnet.
Riktigt i slutet av graviditeten hade vi två namn, det ena var Clara, som jag faktiskt hade fallit för, men efter att ha funderat igenom om någon annan har det namnet på sitt barn så föll det lite bort.
Det andra namnet är namnet som lillan ska få, jag känner faktiskt ingen som har det namnet på sitt barn.
Fast jag vet ju nog flera som har det, som jag hört via nån annan bara.
Men det var iaf riktigt nu för nån dag sen bara som jag tänkte "ja, hon är nog en liten M".
Hon har hittills bara blivit kallad "lillbejbi" "bejbi" eller "lilli" av mig och K, fast andra har kallat henne vid namn. :D
Jag har helt enkelt inte varit helt 100% säker förrän nu. Men nu är jag, och är riktigt nöjd över namnvalet.
Och K gillar ju det lika mycket, vilket självklart behövs ;)

Så vår lilla tös är en liten Meja.

1 kommentar:

Marianne sa...

Grattis till Meja :) Det är ett fint namn!