tisdag 16 augusti 2011

Ultraljud

Idag har jag varit på ultraljud, vilket alltid är lika trevligt! Han jag varit till är jättebra, fast han bara pratar finska.
Idag syntes även bebisens kön! Vi ska få en liten FLICKA, precis som jag hela tiden känt på mig, jag skulle faktiskt ha blivit väldigt förvånad om där synts en snopp istället. :D
Bebisen väger ca. 2400 gram och motsvarar 34+3 veckor i storlek (jag är idag i vecka 35+6). Så lite liten är hon, men han sa att tjejer ofta är lite mindre än killar.
När jag stannade vid Citymarket påväg från HVC fick jag en liten attack och menade nästan börja gråta, det blev så verkligt att vi snart har en liten tjej i vår familj!
Får se hur Casper reagerar idag då jag berättar att han ska få en lillasyster, han väntar ju nämligen på en lillebror. ;)

På tal om Casper, så bland allt skrik, arghet och att allt ska vara precis så som han vill och tycker finns en liten mjukis. För nån dag sedan då vi sku börja sova låg han tätt intill mig och ville kramas och pussas och paja mig på armen och sa kärleksfullt "min mamma.."
Tror ni mitt mammahjärta smälte?
Ibland får han världens mysblick och säger till mig eller K sockersött "jag älskar dej mamma/pappa" och man får världens kram.
Vår underbara prins, som jag faktiskt ska hämta från dagis nu!

Världens bästa Casper <3

Inga kommentarer: