måndag 8 augusti 2011

Detta med dagis.

Det var en väldigt trött kille som steg upp 7:30 imorse, vi har ju haft lite senare vanor nu under sommaren, men vad ska int det ändras så småningom!
Det var säkert lite spännande att fara till dagis igen, för Casper som annars inte är så samarbetsvillig var klar långt innan pappsen var klar att åka iväg.
Jag vet, som jag skrivit om innan, att alla har olika åsikter om detta med barnen i dagis, om inte båda föräldrarna jobbar.
Jag var faktiskt helt emot det förr, men sedan Casper började dagis, och trivdes som fisken i vattnen, ville vi inte ta det ifrån honom nu. Han är en sån som faktiskt behöver få vara i dagis nu som då, det blir för långtråkigt att vara hemma, speciellt nu när jag är nästan höggravid och vi bor i en liten etta.
Han kommer att vara 10 dagar i månaden, alltså 2-3 dagar i veckan. Tiderna kommer att variera lite, men från ca.8 på morgonen, då K far till jobbet. Ibland kommer han att vara enda till 16, men om jag hämtar honom hämtar jag tidigare, senast 15. Ibland även halvdag, alltså till klockan 12.
Caspers dagis är så superbra, och tantorna så superbra de också, så vi känner oss väldigt trygga med dagiset.
Självklar kommer vi att fortsätta med dagis då bebisen kommer också, Casper kommer själv få välja lite hur ofta han vill gå till dagis då, 10 dagar i månaden eller lite mindre. Fast jag tror de där 10 dagarna är riktigt passligt.

Nu ska jag surfa runt lite, sen fara via Lindex och sen hämta prinsen på dagis! Oj vad jag saknar honom redan, fast han bara varit borta några timmar!

Inga kommentarer: