tisdag 27 december 2011

Mycket.

Jag har varken haft tid eller ork att blogga dessa dagar.
Vi har firat en trevlig jul och mellan varven varit och målat och städat vid V:by.
Det är såååå skönt, vi har på värmen och vattnet där nu. Golvvärme i hela nedrevåning, kommer även på övrevåningen då vi börjar ta itu med den..Nångång..
Hur som helst så ska vi börja flytta nu på onsdag. Så himla kul.
Vi kommer att sova i vardagsrummet de första nätterna eftersom vi inte har nå golv i sovrummet ännu, men det ska vi börja med direkt vi flyttat in.
Vi har tak som ska lagas, både inomhus och utomhus, det ska tapetseras och målas, vi har inga listar, köket är inte klart (vi måste till ikea ännu ett varv), första tamburen har inte ens skivor på väggarna, enbart bergull osv. osv. MEN det går iaf att bo där! Allt kommer att gå väldigt mycket lättare att göra när man bor där, och K inte behöver springa av och an hela tiden. Visst, en del kommer säkert att lämna lite, såsom lister och tapeter kan jag tänka mig, men vi kommer ändå att vara så lyckliga i vårt nygamla hem!
Kommer att visa bilder sedan då vi fått inflyttat och har lite snabbar internet, både hur det ser ut då vi flyttar in och har halvfärdigt och då det sedan nångång börjar bli mera färdigt, helt färdigt kommer det ju knappast nånsin bli ;)

Imorgon ska vi till Kokkola på lite shopping, jag och Mejsan, med mommo, styvsyster, min moster och kusin.
Casper får inte komma med, det blir inte riktigt någon nöjesresa då.. Men han bryr sig inte.
Han får hänga med F hela dagen lång, för pappsen ska till jobbet.

Inga kommentarer: