fredag 9 december 2011

Dop.

Imorgon blir vår lilla tös döpt!
Hon kommer att få namnet Meja Johanna.
Men  nu är jag lite fundersam eftersom prästen (alltså jag vet fortfarande inte om det stavas med ä eller e, nog är det väl ä? orkar inte googla..) inte har ringt åt mig än. De ska ju ringa före och fundera om nå sånger å sånt. Kanske han ringer än idag.. Hoppas jag! Tänk om han glömt oss? Hehe..

K har pappaledigt nu fram till tisdag, fast han kommer att vara en hel del i V:by för innan december är slut ska vi ha flyttat in! Det kommer att vara långt ifrån klart, men vi får ju göra allt sen då i egen takt.. Vi behöver ju åtminstone inte bo fyra pers på 30 kvadrat!
Idag tog han med sig Casper dit, en elektriker sku (hoppeligen) ÄNTLIGEN komma dit idag.
Vad vi har väntat.
Första elektrikern ringde K åt för ca. 3 veckor sedan, då sku han komma veckan därpå, men tror ni han kom eller hörde av sig? K ringde då igen och han sa att han kommer nästa vecka, tror ni han kom då heller?K fick ringa en annan elektriker som kom redan typ dagen efter för att titta, och lovade sen att komma i slutet på veckan eller början på den här veckan, men inte han heller dök upp, men hörde iaf av sig och sa att han kommer på onsdag istället, men han kom inte på onsdag!
Så K fick ringa honom igen igår, så idag sku han komma! Så jag hoppas verkligen han är på väg dit nu då.
Hur kan folk bete sig sådär?
Den första elektrikern har fortfarande inte hört av sig....
Det börjar bli ganska bråttom att få på nå värme där, och det går inte innan en elektriker har varit dit och fixat något..
Hur många gånger har jag nu då skrivit elektriker? Hehe..


Ikväll ska vi först och hälsa på L, N och lilla A en stund, därefter ska jag fara till min mors och laga tårtan och nå annat smått och gott tills imorgon.

Inga kommentarer: