torsdag 15 december 2011

Dopet.

Dopet började sådär..
Klockan 18 började vårt dop, och klockan 17 skulle föregående gäster vara borta och vi skulle få ställa allt i ordning.
När vi kom till församlingscentret klockan 17 var där fortfarande massor med människor som var mitt i kaffedrickandet! Och stökit som bara den.
Det hade blivit ett missförstånd någonstans, antingen hade de förstått det hela lite fel eller så hade någon gett dem fel information, för de trodde att de skulle få vara där till 18.
Jag var stressad, och de blev säkert minst lika stressade. De fick väl jaga iväg sina gäster och städa snabbt som sjutton.
Prästen kom runt 17:30, då var det tänkt att vi skulle sätta oss ner med faddrarna och diskutera lite, men då hade vi ännu inte fått börja ställa i ordning.
Som tur var gick det relativt snabbt för oss, fast det blev stressigt, men min mor hade det mesta på klart, jag hann inte riktigt med heller.
Efteråt gick dopet fint, trots dessa misstag.
Lillan blev ju åtminstone döpt, det är ju huvudsaken! Och tårtorna var uppskattade.

Har lagt in bilder som F har tagit, men jag vet inte riktigt om alla vill vara med på min blogg på bilder så jag delar bara med mig av dessa: :P

Jag och min mor med fina miner ställer i ordning.

Meja med sina faddrar.

Casper var snål på choklad ;)

En liten Mejsu tar det lugnt hos mommo o F efter dopet..

Inga kommentarer: