fredag 15 juli 2011

Våran dag

Idag har vi inte gjort mycket, sett på barnfilmer på youtube, byggt med lego och varit gående med MR G till Neste och köpa godis. Shit vad Lauantai pussi har blivit dyr 2,20 €!! För inte allt för länge sedan var de ju knappa 1 €?
Kan ju vara att det är Neste som har dyrt också förstås.
Casper fick betala sin godispåse helt själv och med helt egna pengar, man ser hur stolt han är då han får göra det!

Nu har min bror K och hans dotter Melinda varit här nån timme så ungarna har badat i poolen och busat, nu ser de på Madicken, fast egentligen tycker jag inte att Madicken är så riktigt passande åt småbarn..
Men det var på det de ville se, hoppas det går över, ska försöka se om jag får lurat dem att titta på något annat sen istället. :P

Nu ska jag kasta gårdagens fisk och potatis i mikron åt oss, magen kurrar.
Djupfrysta laxbitar med färskost på är skiiitgott!

Jag har sparat städandet till ikväll, är ju egentligen inte så mycket, nästan bara att dammsuga och skura.
Jag är lite sån som går och plockar lite smått hela tiden, jag tycker inte om att ha råddigt!
Självklart finns det dagar då jag är lite latare.. Jag har ju ändå TRE personer att plocka undan efter.

PS. På onsdag kommer någon från något som jag inte minns namnet på och gjuter golvet där det ska gjutas hemma, äntligen! Och så var det betong som bara behöver torka i tre veckor innan vi kan lägga på golvet.
Så nu får K ta itu med resten av huset då, han har inte lite jobb framför sig stackarn.

Inga kommentarer: