fredag 1 juli 2011

Suck.

Igår åkte vi iväg med tåget till Seinäjoki där vi spenderade några varma timmar.
Jag shoppade lite kläder åt barnen, även K och jag fick något smått.

Casper ville absolut till Strand Camping och simma idag men vi for till mommo och F's så han fick bada en stund i poolen istället. Det gick fint det med.
Nu hoppas jag nästan att det ska börja regna så det svalkar lite. Men att det är mulet är ju också väldigt skönt.

Vi var en sväng till Arb.kraftbyrån idag och meddelade att jag inte kommer att få mitt betyg förrän mot hösten.
Men det ska tydligen gå att söka om stöd ändå, med de intyg jag fått från skolan då jag slutade, men det kunde de självklart inte kläcka ur sig då jag var dit för nästan en månad sedan. Så nu får jag snällt vänta TVÅ VECKOR till för att få veta ifall jag kommer få något eller ej. Så ska det ansökas till kela såklart, och K's lön spelar in, men han har fått semester redan så nå löneintyg vet jag ju int om jag får tag på. Nästan så jag sku vila skit i allt, men då får jag inte en cent på hela sommaren, och jag är pank redan. Suck.
Som tur är är allt med föräldrarpenningen klart redan, men det får jag ju först i september.

Nu undrar jag när F kommer, mommo sa att han hade köpt en låda med jordgubbar. ;)

Inga kommentarer: