onsdag 14 april 2010

JAHA

Börjar vara en tid sedan jag skrev sist nu igen. De blir liksom bara inte av :P
Orkar inte gå tillbaka vad som har hänt de sista dagarna för det minns jag knappt :D
Men imorse efter att Casper ätit sina cheerios satte vi oss på cyckeln och trampade iväg mot öppet dagis. Vi var lite sena så vi kom dit först halv 11. När dagiset stängde lekte vi där ute på gården en stund.
När vi kommit hem lag jag Casper i vagnen med tuttu å trasan så for vi på en ganska lång promenad (lång för oss iaf).
Han sover fortfarande ute i vagnen och jag sitter och vräker i mig en såå god smörgås.
Och ett glas oboy såklart.

Casper har börjat med något sådant att ibland då man säger nånting åt honom säger han bara "jaha". :D Det låter faktiskt inte så jätte motiverat om vi säger så. :P
Kom också på att Casper kan ju säga några ord på finska; Pois täältä, pysy, ei, älä, istu, tänne, lopeta. Kan även vara något ord till men inte som jag kommer på nu :D
Ni kan ju prova gissa till vem han säger dessa ord ;)

Iförrgår var Casper och provsitta F's Cadillac första gången för i år.
Han sku även ha fått fara på en liiiten åktur, men han blev nästan hysterisk då F starta Cadden. :)
Förra året var han flera gånger med, men han är faktiskt lite "fisi" just nu och lite mamis. Dom får ju sånadär turer domdär baarnen.

På lördag ska vi ha en liten tjejträff :) Vi som hängde ihop i högstadiet, blir inte så ofta man träffas alla nuförtiden.
Vi ska vara här hos oss. Så K och Casper får så lov att besöka antingen farmor eller nån annan så länge. Tills vi pyser vår väg så att säga.

Förresten så får man ju börja fundera hur vissa barns hjärnor fungerar egentligen.
Just då vi kom skuttandes på V:gatan halvvägs hem mötte vi två pojkar i kanske 10-års åldern som försökte kasta en sten/kotte på en gammal dam i 80 års åldern som cycklade förbi dem.
Vid den åldern tycker man ju endå att dom borde förstå att man inte gör så.
Genast dom såg oss också (Casper sov i vagnen) blev dom väääldigt högljudda plötsligt.

Nu ska jag faktiskt börja se på en läxa jag ska ha gjort tills imorgon, åtminstone TITTA på den. Jag gör den antagligen först imorgon.

Inga kommentarer: